Tänkte bara dela med mig...

Jag har aldrig haft några riktigt seriösa planer för mitt liv. När jag var liten ville jag bli frisör, dagisfröken och skateboardproffs. Jag har aldrig haft planer på att bo utomlands i några år, tågluffa eller resa jorden runt som de flesta av mina kompisar verkar ha. Jag har helt enkelt aldrig vågat tänka, och ännu mindre ta steget, utanför min lilla trygghetsbubbla.

Dock har jag länge vetat nu att jag vill jobba med människor. Jag är, och har alltid varit, väldigt mån om hur människor runt mig mår. Om en person dömer en människa för dennes utseende och beteende, så tänker jag istället på hur livet för den människan har sett ut. Den människan har kanske inte haft en enkel uppväxt, svårigheter i skolan eller andra psykiska problem. Jag kommer på mig själv flera gånger varje dag om att sitta och analysera människor såhär. Jag har lätt att fastna för människors olika berättelser om hinder och svårigheter i livet, och jag känner bara att jag vill göra ALLT i min kraft för att hjälpa dem. 

Därför har jag äntligen hittat något jag verkligen VILL göra i mitt liv och som jag också brinner för. Det är inte planer jag säger kommer gå i verket, men det är definitivt något jag kommer sträva efter.

Först vill jag bli volontär i t.ex. Afrika under något år, och undervisa eller hjälpa barnen där på något annat sätt, vilket skulle ge mig enorma möjligheter och erfarenheter. Efter det vill jag utbilda mig till barnpsykolog eller familjevetare som hjälper barn som har det svårt t.ex. hemma med föräldrar som kanske slår dem eller missbrukar.
Än så länge är det här som sagt bara drömmar, men något jag verkligen vill uppnå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0